Meditații de grup sau individuale?

Aș dori să încep cu experiența mea personală privind meditațiile.

Când eram elev, uram meditatiile dar cu toate acestea  știam că nu voi învăța matematica fără un ajutor
suplimentar. Nici părinții mei nu mai reușeau să mă ajute, cred, că ar fi preferat să-și smulgă firele de păr din cap cu penseta decât să mai stea după problemele mele.

Când mergeam la doamna profesoară fiecare oră mi se părea super plictisitoare și stresantă și foarte foarte lungă. Încă-mi amintesc privirea dânsei când stătea și aștepta un răspuns de la mine, câteva secunde mi se păreau ore... Eu stăteam și mă întrebam câte minute din oră mai aveam, dacă se citește pe fața mea că nu am idee de răspunsul corect, se vedea cu siguranță, iar dânsa stătea și se uita la mine cu speranța că voi ști ceva sau măcar voi bâgui ceva. Am uitat să menționez că nu am fost un elev slab la învățătură doar nu știam matematică. Cam asta-mi aduc aminte acum, după câteva zeci de ani, despre pregătirea mea pentru admiterea la liceu.

Poate lucrurile ar fi stat alfel. Nu, nu vă gândiți că eu aș fi putut ști mai multă matematică și nu aș mai fi avut nevoie de pregătire suplimentară, ci poate dacă am fi fost o gașcă de elevi care să studiem împreună. Într-un fel eram o gașcă împărțită în tot apartamentul doamnei profesoare nu ne-am văzut niciodată doar ne-am auzit. Oare cum ar fi fost să fim toți în aceeași încăpere să lucrăm împreună, să colaborăm? Probabil mulți spuneți că un examen e individual sau că ditamai gașca e o clasă de elevi. Da, sunt argumente pertinente.

După mulți ani de predat (nu matematică) am constatat că un grup de studiu funcțional este mai bun de cât un profesor extraordinar singur cu un elev.

De ce? Iată câteva argumente

Unul dintre beneficiile meditatiilor în grup este că ele favorizează dezvoltarea gândirii critice și creative.

Acest lucru se datorează faptului că, în cadrul unui grup, elevii sunt expuși la diferite perspective, opinii și metode de rezolvare a problemelor, care îi provoacă să își analizeze, compare și evalueze propriile idei și să genereze soluții noi și originale. De asemenea, meditatiile în grup încurajează dialogul, argumentarea, negocierea și cooperarea între elevi, care sunt abilități esențiale pentru gândirea critică și creativă. Studiile științifice au arătat că elevii care participă la meditatii în grup au un nivel mai ridicat de gândire critică și creativă decât cei care fac meditatii individuale (Gokhale, 1995; Johnson și Johnson, 1999; Lou et al., 2001).

 Un alt beneficiu al meditatiilor în grup este că ele contribuie la îmbunătățirea stimei de sine și a motivației elevilor.

Acest lucru se explică prin faptul că, în cadrul unui grup, elevii se simt mai puțin singuri, mai puțin anxioși și mai puțin stresați, deoarece împărtășesc dificultățile, succesele și provocările cu ceilalți membri ai grupului, care le oferă sprijin, încurajare și feedback. De asemenea, meditatiile în grup creează o competiție pozitivă între elevi, care îi determină să își depășească limitele și să își atingă obiectivele. Studiile științifice au demonstrat că elevii care participă la meditatii în grup au o stimă de sine și o motivație mai mare decât cei care fac meditatii individuale (Slavin, 1996; Webb, 2009; Hänze și Berger, 2007).

Voi ce părere aveți din experiența voastră ca elevi sau ca părinți cu copii care merg la meditații?

https://ten-cluj.ro/meditatii/

TEN-Cluj oferă meditații pentru elevii de gimanziu și liceu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *